reklama

Zdravím

Tak sa posťažujem na mojich mladších spoluobčanov. A pozdravím pár ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Keď príde na odpočinkovú hodnotu našej ubikácie, priznávam, že bývame na dosť nevýhodnom mieste (Bratislava, Sklenárova, blok pri Bajkalskej; prízemie, okná smerom na cestu - pre tých, ktorých by to zaujímalo, až nám budú chcieť rozbiť okno). Pánečku, nedá mi nepozdraviť všetkých vodičov čo stoja od 7.40 do 8.15 v odbočovacom pruhu na Trenčiansku, súcitím s Vami.

Ako som si pred pár rokmi posťažoval na svetelnú reklamu z objektu oproti (medzitým pribudli ďalšie 3 panely + dva na vedľajšej budove), tak si tento krát posťažujem na doplerákov, čo nám každý piatok, sobotu a nedeľu v noci a nadránom chodia popod okná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj ja som bol mladý a myslel som si, že mi patrí svet a že o tom musím presvedčovať, nech som kde som a všetkých bez rozdielu, či ich to zaujíma alebo nie. Aj ja som chodil na diskotéky a na ceste domov sa motkal okolo každej lampy. Jednu zábavu som si však odpustil (a spolu so mnou aj celá sociálna skupina zvaná "kamaráti") - demoláciu.

Mám na mysli demoláciu totálnu; takú, žeby aj Vandali padali závisťou. Demoláciu každonočnú; lebo ešte stále sa nájdu milí ľudia, ktorí dajú veci do pôvodného stavu. Solídne hlučnú demoláciu; jo jo, aj tie autá nachvíľu stíchnu, keď padá lešenie na zem. Demoláciu, ktorá sa ma týka ako poškodeného ... žiaľ.

Takisto zdravím všetkých, ktorí sa pousmejú, keď sa niekto sťažuje na rozbitý kvetináč. Čo to je v porovnaní s podpáleným autom alebo nechcenou stratou panenstva, však? Práve preto radšej na políciu ani nejdem, ušetrím si kopu času možným otravovaním dotyčných mojim malicherným sťažovaním. (zdravím predavačku v papiernictve; sbohem a dík za všechny obálky). Tie rozbité kvetináče ma ale serú, nepomôžem si. Tými sa to na našom štvormetrovom úseku začína. Nasledujú psie exkrementy hádzané do okien (keď už pozdravujem, tak teda aj všetkých psíčkarov, ktorých psy nám kadia pod oknom; však aj na vás dôjde, ak nezačnete používať tie sáčky, čo pre vás mesto nakúpilo z mojich daní). Popri biologickom ozname letí do okna aj fľaša. Doprevádzajú ju výkriky bachratiek plus ďalšie pazvuky, ktorých sú schopné vytrénované ľudské hlasivky.

To sú iba 4 metre na chodníku pod našim oknom. Rozšírim pohľad o celú prechádzku zo zastávky Mliekarenská až po diskoklub. Najskôr sa do cesty postaví autobusová zastávka, jasnačka - nejakým zázrakom železné nosníky stále odolávajú. Zázrak to musí byť ale lokálny, lebo o pár metrov stojaci novinový stánok má už svoje dni zrátané. Aha, séria billboardov priam vyzýva k otrhaniu nedolepených rohov a dokresleniu vtipnej pointy pod reklamné slogany. Potom to je náš blok (viď hore opísané skutočnosti znásobené počtom sérií okien).

Ha, bočná strana bloku na Martinčekovej a voľne stojacie WC pre robošov - zatepľovačov. Toto je najväčšia sranda. "Zvaľme záchod na chodník, šak my pojdeme späť po druhej stane. Oj*bme polystyrén zo steny a roztrhajme ho medzi obsah zo záchoda. Poberme spodné tyče z lešenia a odhoďme ich na cestu. Ne né, vezmi jednu tyčku navecej - dakto pojde cez tunel, ta ho švahneme." OK, uznávam, že môžu mať iné pohnútky - výsledok je žiaľ rovnaký. V ceste za cieľom ešte treba prejsť podchodom cez Prievozskú. Svetlo tam nesvieti, priamych svedkov tam tiež niet. Asi preto tam každú nedeľu môžete nájsť 10 - 15 rozbitých fliaš a 20 - 50 obalov hepymílu. Plus gumy a pár viditeľne použitých hnedo-červených samičích vložiek (btw, v nich sa musí "bohovo" tancovať; fajn fajn, možno sa nevybrala do diskoklubu so zámerom tanečného vyžitia, ale mohla pár dní počkať, až to bude pre ňu príjemnejšie a menej krvavé. Zdravím ju, samozrejme).

Skupinky chodia každých 20 minút do polnoci, potom každú polhodinu, tak ako harmonogram MHD káže (na taxík asi nemajú, musím sa ich spýtať). Do tretej, pol štvrtej je pokoj a potom sa začnú vracať - všetci naraz pre istotu. Pozorným okom beholdera obhliadnu objekty, ktoré odolali ich náporu a pozdravia ich spôsobom im vlastným (však nebudem len ja zdraviť). Predpokladám, že zábava začína/končí aj v nočákoch a na vlastných sídliskách; toho som svedkom našťastie ešte nebol.

Postaviť sa voči nim rezolútnejšie sa mi nežiada - na to sa mám príliš rád. A stále žijem v naivnej predstave, že to za mňa urobí autorita so znakom zákona. Ja len NEROZUMIEM. Skutočne mi uniká pointa, kde sa v nich berie zámer takto sa prejavovať. Majú neriešiteľné problémy, ktoré v nich vytvárajú nutkanie deštrukcie fyzických objektov? (predpokladám, že sa to nakoniec prevalí do sebadeštrukcie; napriek všetkému, úprimne mi ich bude ľúto). Mesto im nevytvorilo podmienky na kontrolované demolovanie (tak tak, toto mi raz jeden povedal, že: "gde mám akože ísť? na stavbu?"; neodpustil si ani bratský pozdrav: "ty k*..."). Prináša im to snáď pocit ukojenia a hrdosti? (ak áno, tak zdravím Růženu a jej lihové koma). Alebo je to tým, že som si pomýlil ich deviáciu s demenciou?
Takže, najskôr sa ospravedlňujem slušným doplerákom. Nikde nepíšem, že pokusy o rozbitie atómu praktizujú všetci návštevníci diskoklubu. Potom sa ospravedlňujem čitateľom, ktorí prahnú po dôkazovom fotografickom materiáli. EE, humus nefotím. Ospravedlňujem sa tým, ktorých pohoršili pseudo*vulgárne výrazy. Vedzte, že o niektorých veciach sa nedá písať s gráciou. Nakoniec sa vopred ospravedlňujem spolubývajúcemu za rozbité okno, ak si tento výtvor prečíta nejaká dotknutá osoba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neodpustím si epilóg, za ktorý sa nebudem ospravedlňovať:

Kiež by spomínané osoby boli žiakmi ZDŠ, keď paralela s "... fajčil na záchode bude z neho vrah a zlodej, záletník ..." vyvolá tak maximálne úsmev. Nie, toto sú dospelí svojprávni ľudia, kde už nie je priestor na teóriu o nejakom experimentovaní a sebapoznávaní.

Desí ma predstava, že sa tieto osoby dostanú demokratickými voľbami k "moci". Po rokoch postpubertálneho praktizovania, v akom rozsahu a na koho majetku sa potom budú prejavovať ich sklony k demolácii?

A budem mať tú drzosť napísať o nich do blogu? Zdravím sám seba; a zároveň všetkých, čo sa dočítali až sem. Prajem pekný deň :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Corrupt, you corrupt - Bring corruption to all that you touch.
Hold, you’ll behold - and beholden for all that you’ve done.
And Spell, cast a spell - Cast a spell on the country you run.
And risk, you will risk - You will risk all their lives and their souls.
And burn, you will burn - You will burn in hell, yeah you’ll burn in hell for your sins.
(Muse - Take a Bow, textklip )

Jozef Stach

Jozef Stach

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Počas pozitívneho vrcholu mániodepresie ma prepadne falošná predstava, že viem pútavo písať.. Zoznam autorových rubrík:  TechnickéBežnéWorld of Warcraft

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu